Vulkanen, as en internet

Volgende week ga ik naar het EMTACL10 congres in Trondheim, Noorwegen. Toen dé vulkaan op IJsland ontplofte had ik helemaal geen zorgen; tegen de tijd dat ik zou gaan reizen was alles al lang weer normaal en zouden alle vliegtuigen vliegen. Toch bekroop me in de loop van deze week toch de angst dat Noorwegen door de lucht onbereikbaar zou blijven. Derhalve:op zoek naar informatie! Nou, eerder teveel dan te weinig, en heel veel rook! Maar geleidelijk kwam er helderheid in de stoffige lucht: vooral de KLM valt op door een zeer klantvriendelijke afhandeling van vragen via hun eigen twitterdienst én een Facebookpagina. KLM zette deze sites in toen de website en telefoon van de firma bijna omviel door een té grote toeloop. Het is geweldig wat ze doen: vragen van individuele passagiers worden via deze sites behandeld. Ook de baas in de lucht, Eurocontrol, geeft goede informatie via Twitter. 

De vulkaan levert ook onverwacht mooie dingen op. Zo zitten de reizende biblioreporters uit Delft, de Shanachies nu al 7 dagen vast in London, op weg naar een tour door Canada. Na aanvankelijk gemopper (begrijpelijk) maken ze nu reportages in London.  Hun twitters zijn te volgen op #wildrosetour. Ben benieuwd wat ze in Canada meemaken!

Naast deze informatiebronnen is er volop gecarpoold via twitter, en houden gestrande reizigers contact met het thuisfront. Skype heeft ook goede zaken gedaan, deze dagen.  

Ik hoop mijn volgende blogs uit Trondheim te kunnen versturen! 


 

Be Sociable, Share!

Leave a Reply